Kingston 3 - Reisverslag uit Kingston, Canada van Pieter, Sjouke en Sytze Jong - WaarBenJij.nu Kingston 3 - Reisverslag uit Kingston, Canada van Pieter, Sjouke en Sytze Jong - WaarBenJij.nu

Kingston 3

Door: Sytze

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Sjouke en Sytze

26 September 2014 | Canada, Kingston

Kingston: Dag 3

Na een goede nachtrust nemen samen met Jim en Tine hun auto (hadden we al gezegd dat zij ook een Chrysler 300 hadden?) en rijden langs het Ontario meer naar Sandbanks Provincial Park. We komen door Picton, een rustig en mooi provinciestadje. Aangekomen bij het strand(!) zien we een grote plas water, rustig kabbelend als de stille oceaan. Het is er verlaten, want het seizoen is natuurlijk al voorbij, er ligt maar een dame te zonnebaden, Aan de kustlijn staan er een partij ganzen en een paar meeuwen. We genieten van de rust en het mooie weer.

We pakken de auto weer en rijden door naar Trenton, waar we bij Boston Pizza, een van de vele sports bars die Canada kent, lunchen. Met de lunch aan boord gaan we naar het RCAF museum, dat naast een luchtmachtbasis te vinden is. Men is daar bezig een Handley Page Halifax te restaureren die in de laatste paar dagen van de 2e Wereldoorlog neergeschtoten was boven Noorwegen. Indrukwekkend! Buiten staan diverse vliegtuigen, met als apart model een Mig-21 die duidelijk nooit in dienst van de Canadese luchtmacht is geweest.

In het plaatsje Stockdale liggen Wybren Streekstra en Maaike Steegstra begraven, (oom en tante van Pa), reden voor hem om daar langs te willen gaan. Deze begraafplaats is mooi aangelegd en straalt rust uit.

Om niet te laat in Kingston aan te komen nemen we 401 highway (Macdonald-Cartier Freeway) terug. 's Avonds worden we getrakteerd op een vismaaltijd bij Red Lobster door Jim en Tine en dan hebben de puf eruit.

• 26 September 2014 - 16:43

Geesje:

Dus er beginnen nu toch wel wat vermoeidheidsverschijnselen op te treden door het vrij drukke en volle programma? Goede reis vandaag van Kingston naar Coburg. Erg leuk hoor de geplande familiebarbecue op zondag. Doe vooral devgroeten aan iedereen daar die mij nog kent. Mooie laatste dagen nog!