Ottawa 2 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Pieter, Sjouke en Sytze Jong - WaarBenJij.nu Ottawa 2 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Pieter, Sjouke en Sytze Jong - WaarBenJij.nu

Ottawa 2

Door: Sjouke

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Sjouke en Sytze

23 September 2014 | Canada, Ottawa

De tweede dag in Ottawa kwam wat laat op gang. Het mocht ook wel eens wat rustiger. Ondanks het redelijke weerbericht regende het hard. We begonnen daarom in het Canadian Museum of Civilization. Zijn we meteen ook in Quebec geweest. De Fransen vragen natuurlijk wel parkeergeld. Ze krijgen nog veel meer van de niet-Fransen, daarom scheiden ze zich toch maar niet af. Het gebouw is een architectonisch wonder, dat kun je wel aan de Fransen overlaten. Binnen is een prachtig, uitgebreid overzicht van de geschiedenis van de "First Nations", door ons beledigend Indianen genoemd. Totempalen van 8 meter. Nuttige en kunst voorwerpen. Bij hen heeft alles een diepere betekenis en is verbonden met de natuur. Had ik niet verwacht na het bezoek aan Wikwemikong. Uren later hadden we nog lang niet alles gezien. De zon scheen weer. Het werd tijd om iets te eten. Het leek ons beter om dat aan de overkant van de rivier te doen. Dat kostte meer tijd en voetstappen dan gedacht. Toen we hadden besloten de Ladydive toer met de amfibiebus te doen had die zijn laatste ronde er net op zitten. De namiddagwandeling in de zon in het stadspark was misschien wel net zo mooi, we hadden per slot van rekening al heel veel van de stad gezien.
Het park is mooi, prachtige bloemperken, aparte bomen, uitzicht over de rivier en de regeringsgebouwen. Er zitten veel redelijk tamme eekhoorns.
Luke moet hard studeren. Om 6 uur komt hij bij ons en gaan we samen ergens eten. We zijn net in de buurt van de Notre Dame. Ik dacht dat deze beroemd is om zijn interieur. Later blijkt dat de Notre Dame van Montreal te zijn. Die van Ottawa zou het zomaar ook kunnen zijn. Wegens een mis mochten we er eerst niet in. Er brak een stortbui los en we doken een Ierse pub in. Het eten daar leek goed en dat was het ook. Tussen het eten en tussen twee missen ging ik even terug naar de kerk, die was echt mooi en ik heb er al heel wat gezien! Het werd tijd om afscheid te nemen van Luke en Yvonne, een leuk stel. Met Yvonne als gids heb ik de auto opgehaald, pa heeft genoeg gelopen. Iedereen heeft genoten van deze twee dagen. Na vele bedankjes en omhelzingen gingen we uit elkaar.

• 23 September 2014 - 07:46

Geesje:

Toch wel handig nog familie daar te hebben die je van alles willen laten zien! Zeker in een onbekende stad is dat fijn! We zijn erg benieuwd naar jullie foto's en verhalen, dat zullen er wel heel veel zijn. Veel plezier in Kingston en de hartelijke groeten aan Jim en Tine! Liefs Geesje