Huntsville - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Pieter, Sjouke en Sytze Jong - WaarBenJij.nu Huntsville - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Pieter, Sjouke en Sytze Jong - WaarBenJij.nu

Huntsville

Door: Sjouke

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Sjouke en Sytze

19 September 2014 | Canada, Huntsville

Vandaag een reisdag. De natuur is weer schitterend. We zien onderweg al iets van de beroemde Indian Summer. Het was vanmorgen maar 2 graden, waarschijnlijk is er weer nachtvorst geweest en dat is nodig voor de verkleuring van de bladeren. En we hebben nog meer geluk, het is ondanks de matige weersvoorspelling een heldere dag. In de zon lijkt het veel warmer, de thermometer stopt op 11 graden. Onderweg waarschuwingsborden voor overstekende elanden. Ik kreeg bijna een hert eronder. Die stak op zijn gemak de snelweg over en ik moest behoorlijk afremmen. De reis ging vlot en we hadden tijd voor een omweg via Port Carling en Gravenhurst. Die liggen in het Muskoka merengebied. Canada heeft zo'n 30.000 behoorlijke meren, en wel 3.000.000 als je de kleintjes meetelt. Het Muskoka gebied is prachtig. Het is al een tijd geleden ontdekt door de rijkere inwoners van Toronto en zelfs uit de USA die daar hun "huisjes" aan het meer hebben laten bouwen. Van de grotere zagen wij alleen de oprijlaan. In Gravenhurst vertrekt een historische stoomboot voor een tocht over de meren waarbij je ook die grotere huizen ziet. We waren te laat, je kunt niet alles mee hebben. In Port Carling zag ik mijn eerste chipmonck, een kleine eekhoorn. We hebben al aardig wat wild gezien. Er zijn hier veel grote buizerds. In Stratford, Grand Bend en nog wat plaatsen daar langs de kust zie je tientallen zwarte eekhoorns in het gras en over de weg lopen. Onder het tuinhuisje van de cottage in Grand Bend zit een groundhog, in de bosjes in de buurt herten en coyotes. Benieuwd wat we morgen zien, er zitten beren, bevers, wolven, elanden en nog veel meer in het Algonquin park. Hopelijk klopt het weerbericht nu wel, ze voorspellen nachtvorst, helderder weer en hogere dagtemperaturen dan vandaag.
We hebben een aardig hotel geboekt voor morgen in Pembroke.
Het hotel hier in Huntsville is OK, alleen is internet erg traag.
Huntsville is klein en leuk, we hebben gegeten bij Crabby Joe's.
Achterneef Jack heeft ook zo'n franchise zaak voor zijn dochter Jenna in het dorp Petrolia geregeld. Daar had hij ons eergisteren te eten uitgenodigd en dat beviel uitstekend. Nu hopen dat we dit verhaal overgeseind krijgen.
Morgen meer.

• 19 September 2014 - 06:57

Herman:

Mooi verhaal, ik ben weer helemaal bij.
    Groetjes en veel plezier met jullie verdere belevenissen!