Niagara Falls en Niagara on the lake - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Pieter, Sjouke en Sytze Jong - WaarBenJij.nu Niagara Falls en Niagara on the lake - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Pieter, Sjouke en Sytze Jong - WaarBenJij.nu

Niagara Falls en Niagara on the lake

Door: Sytze

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Sjouke en Sytze

15 September 2014 | Canada, Niagara Falls

Vannacht heerlijk geslapen. Met de Hyundai van Tine, samen met haar en John via een mooie toeristische route naar Niagara Falls gereden, nog een van de weinige hoogoven in operatie. Over een hoge brug over het Welland kanaal.

Bij de watervallen de auto geparkeerd, het opspattende water trotserend, naar mooie uitkijkpunten gewandeld. Omdat we wilden opdrogen was het een goed idee om bij Tim Horton's wat koffie en doughnuts en even bij te komen.

De voet van de Skylon tower met een steils klim was een uitdaging maar langzaam lopend is dat prima te doen. Pa had daar geen moeite mee, compliment voor de orthopeed, de fysiotherapeut en zijn eigen revalidatie. Met de lift naar boven, en daar van het spectaculaire uitzicht genoten. Toronto in de verte met de CN tower en het Rogers stadium. Lake Ontario was rustig met een zichtbare tanker en een paar zeilscheepjes.

Lunch met een broodje en een banaan of appel bij Niagara On the lake, een stadje dat de tijd vergeten lijkt te zijn. Wel apart dat de huizen allemaal van hout geconstrueerd zijn. Stenen alleen voor het mooie aan de buitenkant.

Het plan om bij Hamilton naar oude vliegtuigen te kijken kwam door de tijdsdruk te vervallen. Deze bewaren we voor de volgende keer ;-)

Deze avond doen we het rustig aan, morgen gaan we naar Grand Bend, en Tine zal dan een walrus thanksgiving diner maken (Canadian Style)

• 15 September 2014 - 15:46

Jasper:

Leuk! Is het nog gelukt om bij de markt van de Amish langs te gaan, of waren jullie moe van de jetlag?

• 15 September 2014 - 16:12

Greace:

Ook ik heb jouw/jullie blog ontdekt! Ik zal het in de gaten houden. Leuk om te lezen dat de eerste dagen zijn bevallen. Heel veel plezier toegewenst en geniet van jullie reis. En voor Pake: ik vind het ontzettend stoer en tof dat u deze reis aangaat. Ik hoop dat uw eerste vlucht met vliegtuig is bevallen.

Liefs,
    Greace

• 15 September 2014 - 22:08

Sjouke:

Ha Jasper, leuk dat je dit volgt. weinig jetlag,
    we hebben een beetje St. Jacob gezien, wat meer van de
    Farmersmarket aldaar. Daarna zijn we via een landelijke route verder naar
    Stratford gereden. En een echte mennoniet in een koetsje voorbij gereden.
    Onze auto is een Chrysler 300, die zoeft over de weg.
    De familie woont hier fantastisch, we zitten nu in hun cottage in Grand Bend
    Direkt aan de oever van Lake Huron, Janette zou daar een moord voor doen.
    Groeten, Sjouke

• 15 September 2014 - 22:20

Sjouke:

Greace, leuk dat je meedoet.
    De familie van Pake verwent ons. Gisteren waren we in Niagara Falls
    en in Niagara on the Lake. Vandaag en morgen zijn we in Grand Bend.
    Overmorgen gaan we op weg naar Manitoulin Island.
    Straks komt de broer van achternicht Tine hij is daar vaak in de buurt en kan ons misschien wijzer maken. Tine is een originele stuffed thanksgiving turkey aan het braden!!!!
    Groeten, Sjouke

• 15 September 2014 - 22:27

Janette:

Ik ben heel blij dat alles zo goed gaat en dat de reis tot nu toe zo voorspoedig verloopt.
    Inderdaad een huis aan het water, wat blijft er dan nog te wensen over!! Toch maar eens zoeken Sjouke!!
    Heel veel plezier verder. Fijn dat het skypen vandaag zo goed ging.
    Ik verheug me al op het volgende verhaal.

liefs voor allemaal ; Janette